Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III) - FUE

Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III) - FUE

És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'Ajuntament, fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.

Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.

Qualsevol persona que vulgui exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment.

Tot l'any.
La comunicació prèvia ambiental es presenta un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l'activitat i prèviament a l'inici d'aquesta.
Telemàtica, a través d'aquesta Seu Electrònica
Serveis Urbans, Mobilitat i Canvi Climàtic. Unitat responsable del control d'activitats

No hi ha resolució.
Les Comunicacions prèvies ambientals municipals presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre General de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents i acompanyada de la documentació tècnica requerida per la normativa sectorial que li sigui d'aplicació a l'activitat. La presentació de la comunicació prèvia ambiental municipal faculta a l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l'activitat, l'Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d'activitats. A l'esmentat Registre hi constarà que l'activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.

No procedeix
No s’emet resolució, per tant, no correspon recurs.
D'acord amb allò previst a l'Ordenança Fiscal núm. 3.6, art. 6è, apartat 3.
Reviseu l'article 5è per verificar si us podeu acollir als beneficis fiscals.
Ordenances Fiscals
Autoliquidació de la taxa:
-Seguiu les instruccions del document "Instruccions per autoliquidar-se activitats".
Pagament del tributs:
-Pel pagament dels tributs, si ho voleu fer amb targeta, un cop hagueu generat les autoliquidacions corresponents, us podeu d’adreçar a la Seu Electrònica, apartat “PASSAREL·LA DE PAGAMENTS”. 
-També podeu realitzar el pagament a l’oficina de la vostre entitat bancària o des de la banca electrònica, introduint el codi de barres.

Requisits previs:
- Informe urbanístic favorable, quan es volen utilitzar per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
- Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació d'obres.

Comunicació prèvia ambiental

Substancial:
Amb sistema Vàlid
Identificació
Document acreditatiu de la condició de representant, si s'escau
La representació podrà acreditar-se per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna (document privat amb signatura legitimada notarialment o document públic).
Comunicació
Comunicació prèvia ambiental
D'acord amb el model normalitzat i signada digitalment pel titular
Documentació tècnica
Projecte bàsic i/o memòria ambiental
Certificació tècnica acreditativa que l’activitat i les seves instal·lacions s’ajusten al projecte
Signada per personal tècnic competent o bé pel director de l’execució del projecte
Documentació complementària (en funció de l'activitat)
Declaració responsable en matèria de comerç
Pels establiments subjectes al Decret Llei 1/2009 (si no s’ha presentat amb la llicència o comunicació d’obres)
Certificacions ambientals específiques
Per aquells casos que l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració o pels tècnics municipals.
Certificat final d’instal·lacions
Quan l’activitat no està inclosa dins dels annexes de la llei 3/2010
Declaració d’impacte ambiental
Resolució administrativa relativa a la no necessitat, declaració d’impacte ambiental favorable o indicació de la seva publicació.
Autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, si s'escau
Document acreditatiu d’haver realitzat el control preventiu en matèria d’incendis
Si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010
Certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis
Si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010
Pla de dejeccions ramaderes, si s'escau
Informe favorable del Pla de dejeccions ramaderes, si s'escau
Declaració de dades confidencials, si s'escau
Autorització relativa a la utilització o aprofitament de béns del domini públic.
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si les atorga l'Ajuntament).
Tributs
Autoliquidació de tributs
Veieu document Instruccions per autoliquidar-se activitats a l'apartat "Pagament de taxes"
Comprovant de pagament de tributs
Veieu l’apartat “Pagament de taxes”