Alta Padró Municipal

Alta Padró Municipal
Consisteix en l'alta en el registre informatitzat del padró municipal d'Habitants de Santa Perpètua de Mogoda. Les altes poden ser de persones procedents d'altres municipis, de l'estranger o per naixement. 

Només es pot tramitar presencialment.

L’alta de padró Municipal d’Habitants, pot ser d’una de les següents maneres:
Alta per canvi de residència o procedent de l’estranger :Es dona d’alta en el Padró Municipal un habitant procedent d’un municipi del territori Espanyol o un habitant procedent d’altra país. 
 
Alta per naixement (NA): Es dona d’alta al Padró Municipal una persona recent nascuda i per tant també ha generat una alta al registre civil.

Les persones que resideixen en el nostre municipi o nounats, quan els progenitors estan empadronats a Santa Perpètua de Mogoda. Requisits: - Titularitat d'un habitatge (escriptura) o d'un contracte de lloguer.- Si no són titulars necessiten autorització de la persona titular de l'habitatge o del contracte de lloguer.

Tot l'any.

Presencialment a l'OAC, s'ha de demanar cita prèvia al teléfon 93.574.32.34 o per la web fent clic al següent enllaç

OAC
Oficina d'Atenció al Ciutadà – OAC
Av. Santiga, num 7
08130 Santa Perpètua de Mogoda.

Servei d'Estadística i Població.
Màxim 3 mesos
Estimatori
Reial Decret 1690/1986 Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
Gratuït
Autorització padró per propietari

Autorització per empadronar un menor

Autorització representant

Instància Padró

a) Documentació acreditativa de la identitat (originals i han d’estar en vigor):
Persones de nacionalitat espanyola: DNI o passaport
Persones estrangeres comunitàries: Cèdula d’identitat o passaport
Persones estrangeres no comunitàries: Targeta de residència o passaport
Si hi ha menors d’edat:
Llibre de família, i en cas de majors de 14 anys, documents d’identitat dels menors. En cas de ser d’un país on no hi ha llibre de família, cal aportar partida o certificat de naixement.
Supòsits:
En el cas que la persona interessada a fer el tràmit del padró, no es pugui personar a l'OAC, haurà de fer una autorització expressa per aquest tràmit i signar-la. Aquesta autorització haurà d'anar acompanyada del DNI original.
En cas d’empadronar-se menors amb un sol progenitor, s’ha de presentar l’autorització d’ambdós progenitors i la resolució judicial d’atorgament de la guarda i custòdia juntament amb la declaració responsable, si s’escau.
b) Documentació acreditativa del domicili (originals):
Els documents més habituals són:
Propietat: Escriptura o contracte privat de compravenda, escriptura de divisió horitzontal, contracte definitiu, últim rebut del Impost de Béns Immobles o últim rebut i factura d’una companyia de serveis (aigua, gas o llum)
on consti el domicili i el nom de la persona propietària del immoble.
Lloguer: Contracte de lloguer amb antiguitat màxima de 5 anys juntament amb el últim rebut de lloguer.
Supòsits:
En el cas que la persona interessada a empadronar-se no sigui titular del immoble per propietat o titular del contracte de lloguer, serà necessari que la persona titular del immoble o del contracte de lloguer
autoritzi expressament les persones a empadronar en el seu immoble. Aquesta autorització expressa a empadronar en el seu immoble, haurà d'anar acompanyada del seu DNI, passaport o NIE.
.
L’Ajuntament té la potestat d’acceptar altres documents, fetes les comprovacions que tingui per convenients.
Així mateix, si es considera oportú, es podrà comprovar per altres mitjans que realment el veí resideix en el municipi, i en cas afirmatiu inscriure’l en el padró d’habitants. Aquest és el cas de les persones sense cap dret d’ocupació sobre l’habitatge en el qual resideixen i per a les quals es difereix l’empadronament a partir de la incoació d’un expedient de comprovació padronal. En el cas de les persones sense domicili, l’empadronament resta condicional al coneixement i informe previ dels Serveis Socials, d’acord amb el que estableix la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència del Instituto Nacional de estadística y de la Dirección general de Cooperación Autonómica y Local, por la que se dictan instruccions técnicas a los Ayuntamientos sobre la gestión del padrón municipal.