Ajornament i fraccionament del pagament de tributs i altres ingressos de dret públic

Ajornament i fraccionament del pagament de tributs i altres ingressos de dret públic
Sol·licitar un ajornament (ampliar el termini de pagament) o un fraccionament (pagament mitjançant domiciliació bancària en diversos terminis) del pagament de tributs municipals (impostos, taxes, contribucions especials) o d'altres ingressos de dret públic (preus públics, multes, sancions), quan la situació econòmica del deutor no li permeti, de forma transitòria, realitzar el pagament en els terminis establerts.
Estan legitimades per a sol·licitar l’ajornament i/o el  fraccionament de tributs i altres ingressos de dret públic, qualsevol persona, física o jurídica, que tingui un deute pendent amb l'Ajuntament; o la  persona que el representi, degudament autoritzada.

El termini per a presentar la sol·licitud de fraccionament i/o ajornament del pagament de tributs i altres ingressos de dret públic és:

  • En període voluntari: es pot sol·licitar en qualsevol moment dins el període voluntari de pagament. El fet de presentar la sol·licitud impedeix el cobrament per via executiva, però no eximeix de l'aplicació de l'interès de demora.
  • En període executiu: en cas de trobar-se dins el període executiu, només es pot sol·licitar fins al moment en què es notifiqui l'acord d'alienació dels béns embargats.

Tramitació presencial a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania.

Tramitació telemàtica, a través de la Seu electrònica municipal (www.seu.staperpetua.cat).

Els professionals que representin als obligats al pagament i les persones jurídiques hauran de fer el tràmit, necessàriament per mitjans telemàtics.

Serveis Econòmics.

El termini màxim per notificar la resolució serà de sis mesos mes a comptar des del dia de presentació de la sol·licitud.
Desestimatorio
  • Contra la desestimació expressa o presumpta d’aquesta sol·licitud es pot interposar recurs potestatiu  de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació amb la desestimació, o de l’endemà del dia en que acabava el termini per resoldre.
  • També es pot interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de la província de Barcelona, en el termini de 2 mesos a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació amb la desestimació, o de l’endemà del dia en que acabava el termini per resoldre.
    • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
    • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
    • Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació.
    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.
No escau taxa associada al tràmit.
El pagament de la fracció o fraccions es realitzarà mitjançant càrrec en compte bancari (domiciliació bancària, en mandat SEPA) titularitat de l’obligat, els dies 5 de cada mes (o dia hàbil següent si aquest fos inhàbil).

L'Ajuntament efectua la gestió de fraccionaments i ajornaments d'aquells recursos de dret públic no delegats a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.
Declaració responsable (model 2)

Sol·licitud fraccionament ajornament genèric (ModeL 1)

Substancial:
Identificación para personas físicas
Documentació a aportar - Per a persones físiques:
- Sol·licitud ajornament/fraccionament
- DNI/NIF o NIE del sol·licitant
- En cas d'actuar com a representant, documentació acreditativa de la representació.
- En cas d'actuar com a representant, DNI/NIF o NIE del representant.
- Última declaració de l’impost sobre la renda de les persones
- Pensionistes: Certificats de les pensions contributives i no contributives
- Acreditació de ser Beneficiaris de la Renda Garantida o Ingrés mínim vital
- Declaració responsable, de no percebre ingressos ni disposar de patrimoni
- Acreditació de la titularitat del número de compte bancari per a la domiciliació
Documentació a aportar - Per a persones jurídiques:
- Sol·licitud ajornament/fraccionament
- Document/s acreditatius de la representació
- DNI/NIE del representant
- Escriptura de constitució de la societat o entitat
- Balanç d’empresa de l’últim exercici
- compte de resultats de l’últim exercici
- Acreditació de la titularitat del número de compte bancari per a la domiciliació
- En cas de concurs de creditors, documentació que acredita que els deutes respecte dels quals se sol·licita l’ajornament / fraccionament no tenen la consideració de crèdits contra la massa