Contacte
Portal Web
CA
Català
ES
Castellano
Identifica't
Seu electrònica
Àrea de desenvolupament
Menu
Seu electrònica
✕
Les meves dades
Dades personals
Padró d'habitants
Anotacions de registre
Notificacions electròniques
Portasignatures
Bústia de documents
Multes de trànsit
Informació multes de trànsit
Autoliquidacions
Publicacions Oficials
Oferta pública d'ocupació
Tauler d'anuncis i edictes electrònics
Ordenances i reglaments municipals
Perfil de contractant
Plens i Juntes de Govern Local
Tràmits
Catàleg de tràmits
Subscripció o baixa de notificacions electròniques
Aportació de documentació a l'Ajuntament
Queixes i suggeriments
Oficines d'assistència de registre
Validació de documents
Reclamacions dels consumidors
Descripción
Reclamacions de Consum a l'OMIC-Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
Finalitat
Presentar una denúncia, queixa o reclamació de consum. L'objectiu és obtenir, mitjançant una mediació o arbitratge, la reparació d'un dany, el retorn de determinades quantitats, l'anul·lació d'un deute o la rescissió d'un contracte.
Qui ho pot Presentar
Les persones que compren bens i/o utilitzen serveis com a destinataris finals.
Autònoms i microempreses (màxim 10 treballadors) si la problemàtica és amb empreses de serveis bàsics i/o tracte continuat.
Han d'estar empadronades al municipi o que l'establiment reclamat estigui a Santa Perpètua de Mogoda.
Terminis de Presentació
Tot l'any. S'ha de demanar cita prèvia al servei.
Presentació
Oficina del Consumidor. Horari: De dilluns a divendres de 9 h a 13.30 h.
Telèfon:935600103 Fax:935607656 E-mail:omic@staperpetua.cat
Òrgan Gestor
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).
Termini de resolució
No hi ha un temps establert. Un cop acabat el tràmit, s'envia un comunicat informant de l'arxiu de l'expedient si en 15 dies no es diu el contrari.
Efecte del silenci Administratiu
No procedeix
Informació adicional
L'OMIC NO pot intervenir:
- En relacions privades entre particulars (regeix el Codi Civil).
- En qüestions iniciades per la via judicial en les que hi hagi sentència judicial.
- Quan la reclamació és contra una Administració Pública (multes, taxes i altres).
- Conflictes entre empreses (excepte serveis bàsics on solament és possible la mediació).
Documentació relacionada
Autorització de representació de l'interessat
Instància OMIC
Nivell d'identificació del sol·licitant
Baix:
No és necessari demostrar la seva identitat
Substancial:
Identificació per persones físiques
Documents a Presentar
Documentació a aportar:
- DNI/NIF o NIE del sol·licitant
- En cas d'actuar com a representant, documentació acreditativa de la representació.
- En cas d'actuar com a representant, DNI/NIF o NIE del representant.
- Documentació relacionada amb la reclamació, que pugui servir de prova: factures, contractes, etc.
- Còpia de tota la documentació relacionada amb la reclamació: factures, contractes i qualsevol altra relacionada amb el procés.
Tramitació Registre Electrònic
Indiqui com desitja indentificar-se:
Escriuré les meves dades
Atenció: si accedeix sense identificació, pot realitzar el procediment, però les seves dades no estaran associades al seu historial, ja que no és possible garantir la seva identitat. Vol continuar?
Acceptar
Accés amb Autofirma
Accés mitjançant sistema Valid
Tramitració Presencial