Contacte  Portal Web
CACatalà ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Padró d'habitants
    • Anotacions de registre
    • Notificacions electròniques
    • Portasignatures
    • Bústia de documents
    • Multes de trànsit
    • Informació multes de trànsit
    • Autoliquidacions
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances i reglaments municipals
    • Perfil de contractant
    • Plens i Juntes de Govern Local
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Aportació de documentació a l'Ajuntament
    • Queixes i suggeriments
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents

Ocupació de la via pública amb taules, cadires i elements anàlegs (terrasses)

Descripción
Ocupació de la via pública amb taules, cadires i elements anàlegs (terrasses).
Finalitat
Autoritzar la instal·lació de taules, cadires, i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa, en terrenys d'ús públic.
Qui ho pot Presentar
Titulars d'establiments de restauració amb títol d'activitat vigent que vulguin instal·lar els elements especificats en sòl d'ús públic
Terminis de Presentació
Tot l'any, com a mínim amb un mes d'antelació a la data de l'ocupació
Presentació

Telemàtic, a través de la Seu electrònica municipal (www.seu.staperpetua.cat) o presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana demanant cita prèvia al telèfon 935743234

Òrgan Gestor
Via Pública
Termini de resolució
1 mes des de la data del Registre d’Entrada
Efecte del silenci Administratiu
No procedeix
Recursos
Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació. No obstant això, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent
Normativa bàsica
Ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses de bar i el seu mobiliari. (BOP 05/07/2012 i 10/06/2013)
Pagament de taxes

Taxa fiscal núm. 3.10. Taxa per l’ocupació de terrenys de domini públic i espais privats d’ús públic amb taules i cadires i altres instal·lacions amb finalitat lucrativa.

 

En els casos de terrassa en tarima sobre calçada, amb caràcter previ a la instal·lació, caldrà dipositar una fiança per l’import corresponent al cost de reposició de la via pública a l’estat originari. Aquest import serà determinat pels serveis municipals i notificat amb la corresponent carta de pagament.

Pel pagament de la taxa:

1r. El personal tècnic municipal revisarà la sol·licitud i emetrà informe autoritzant la terrassa.

2n. Els Serveis Econòmics emetran i notificaran la carta de pagament amb indicació del termini per abonar-la.

 Informació adicional

 

Per sol·licitar terrassa, cal disposar obligatòriament de llicència d'activitats.

La sol·licitud s’ha de presentar amb una antelació mínima d’1 mes, ja sigui per una nova instal·lació o en cas de pròrroga d’una llicència anterior, 1 mes abans de la finalització de la que estigui en vigor.  En cas contrari, no es garanteix la resolució en termini.

La durada de l’autorització de terrasses podrà ser trimestral, semestral o anual.

Un cop atorgada la llicència per l’ocupació de la via pública amb terrassa, serà obligatori, entre altres, la col·locació de la cèdula que és el document que acredita el compliment de les obligacions inherents a la concessió de la llicència. S’haurà de col·locar en un lloc visible des de l’exterior, preferentment a la porta d’entrada.

La col·locació definitiva de les taules, cadires i la resta d’elements de la terrassa es realitzarà segons les indicacions donades pels tècnics municipals d’acord amb el plànol que constarà a la cèdula.

Documentació relacionada
Autorització d’utilització de sol d’us públic de titularitat privada

Sol·licitud

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Identificació per persones físiques
Documents a Presentar
Documentació a aportar:
Formulari de sol·licitud
DNI/NIF o NIE del sol·licitant
DNI/NIF o NIE del sol·licitant.
Plànol de planta de la terrassa a escala preferentment 1/50 amb indicació: la superfície a ocupar i número de mòduls tipus. Els elements de mobiliari urbà que poguessin existir en la zona d’influència de la terrassa. Mobiliari auxiliar a instal·lar
Memòria descriptiva dels materials, textures i colors a emprar
En cas d’actuar com a representant:
Acreditació d’aquesta condició i dels poders que té reconeguts en el moment de la presentació
DNI/NIF o NIE del mateix
En cas d’espai d’ús de sòl públic però de titularitat privada:
Document d’autorització expressa del propietari o propietaris de l’espai físic en el qual ha de desenvolupar-se l’activitat on es contingui la voluntat d’autoritzar la instal·lació i l’exercici de l’activitat de terrassa, així com la durada d’aquesta autorització.
Document d’autorització expressa del propietari o propietaris de l’espai físic en el qual ha de desenvolupar-se l’activitat on es contingui la voluntat d’autoritzar la instal·lació i l’exercici de l’activitat de terrassa, així com la durada d’aquesta
En cas d’instal·lació d’altres elements:
Estufes:
Memòria relativa a les característiques tècniques, físiques i estètiques de l’estufa
Certificat d’homologació de l’estufa
Jardineres, testos o para-sols:
Fotografies o catàlegs de l’element a instal·lar
En cas d’instal·lació de la terrassa en tarima sobre calçada:
Projecte detallat que incorpori les mesures de senyalització i seguretat proposades
Fotografia o fotografies en la que s’identifiqui (la vorera, la façana de l’establiment i l’espai de la calçada on es vol instal·lar la terrassa)
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
  • Informació d'interés
    • Protecció de dades personals
    • Certificats electrònics
    • Certificats i sistemes de signatura electrònica
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Vols fer un tràmit? T'AJUDEM
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
  • Plaça de la Vila 5, 08130 Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona)
  • 93 574 32 34
  • oac@staperpetua.cat
  • http://www.staperpetua.cat/