Contacte  Portal Web
CACatalà ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Padró d'habitants
    • Anotacions de registre
    • Notificacions electròniques
    • Portasignatures
    • Bústia de documents
    • Multes de trànsit
    • Informació multes de trànsit
    • Autoliquidacions
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances i reglaments municipals
    • Perfil de contractant
    • Plens i Juntes de Govern Local
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Aportació de documentació a l'Ajuntament
    • Queixes i suggeriments
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents

Ocupació de la via pública per motiu d’obres

Finalitat
Tramitar l'autorització municipal per a l’ocupació de la via pública per motiu d’obres: per carregar o descarregar materials d’obra, instal·lar sacs, contenidors, bastides, tanques, puntals, realitzar reserves d’estacionament temporals amb vehicles especials, talls de carrer, etc.
Qui ho pot Presentar
Les persones físiques o jurídiques que necessitin ocupar la via pública per motiu d’obres.
Presentació
Telemàtic, a través de la Seu electrònica municipal (www.seu.staperpetua.cat) o presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana demanant cita prèvia al telèfon 935743234.
Òrgan Gestor
Via Pública
Termini de resolució
1 mes des de la data del Registre d’Entrada
Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos
Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
Normativa bàsica
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s’aprova el reglament del patrimoni dels ens locals.
Pagament de taxes
D'acord amb allò previst a les Ordenances Fiscals núms. 3.9, 3.12 i 3.14.

 Informació adicional

 

La sol·licitud d’ocupació de la via pública amb mitjans auxiliars haurà de basar-se en l’Annex 4 de l'Ordenança reguladora dels procediments d'intervenció administrativa municipal sobre l'ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques i comunicacions prèvies.

La liquidació dels tributs es realitzarà quan es rebi la corresponent carta de pagament per part de l’Ajuntament, o de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, en cas de delegació, en la qual s’indicarà el termini per fer-la efectiva. Aquesta liquidació s’emetrà un cop la sol·licitud hagi estat revisada i valorada pels serveis tècnics municipals.
Documentació relacionada
Annex

Sol·licitud

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a Presentar
Documentació a aportar:
sol·licitud d’ocupació de la via pública
Document acreditatiu d’identitat (DNI/NIF/NIE) del sol·licitant
Document/s acreditatius de la representació
DNI/NIE del representant
Tipus 1
Declaració responsable de l’interessat conforme acompleix tots els requisits establerts a la normativa vigent aplicables al mitjà auxiliar
Fotocòpia del marcat de conformitat europea (CE) del mitjà auxiliar.
Fotografia de la zona on es pretén ubicar la el mitjà auxiliar
Tipus 2
Declaració responsable de l’interessat conforme acompleix tots els requisits establerts a la normativa vigent aplicables al mitjà auxiliar i, en particular, en el cas que s’hagi d’implantar a la via pública, justificar que es garanteixen els itineraris de vianants accessibles tal i com s’estableix a l’Ordre VIV/561/2010 de 1 de febrer i d’acord al previst al Codi d’accessibilitat de Catalunya (Decret 135/1995, de 24 de març) i a l’article 52 de l’Ordenança Municipal Reguladora de l’Edificació, indicant els metres lineals i els dies d’ocupació
Plànol o croquis acotat de l’ocupació del mitjà auxiliar, tant en planta com en secció referenciant l’edifici així com dels elements instal·lats de protecció propis i vianants.
Plànol o croquis acotat de l’ocupació del mitjà auxiliar, tant en planta com en secció referenciant l’edifici així com dels elements instal·lats de protecció propis i vianants. Si s’escau, cal indicar els registres de serveis existents a la vorera i el mobiliari urbà. En cas que s’hagi d’implantar a la via pública, justificar gràficament que es garanteixen els itineraris de vianants accessibles tal i com s’estableix a l’Ordre VIV/561/2010 de 1 de febrer i d’acord al previst al Codi d’accessibilitat de Catalunya (Decret 135/1995, de 24 de març) i a l’article 52 de l’Ordenança Municipal Reguladora de l’Edificació.
Tipus 3
Declaració responsable del tècnic que assumeix el muntatge , utilització i el desmuntatge del mitjà auxiliar. Aquesta declaració podrà ser substituïda pel full d’assumeix tècnic del col·legi corresponent
Memòria descriptiva
Memòria descriptiva del tipus de bastida, redactada per un tècnic competent, tenint en compte les prescripcions del RD 2177/2004 pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització pels treballadors dels equips de treball, en matèria de treballs temporals en alçada i justificant, en cas d’implantació del mitjà a la via pública, que es garanteixen els itineraris de vianants accessibles tal i com s’estableix a l’Ordre VIV/561/2010 de 1 de febrer i d’acord al previst al Codi d’accessibilitat de Catalunya (Decret 135/1995, de 24 de març) i a l’article 52 de l’Ordenança Municipal Reguladora de l’Edificació, indicant els metres lineals i els dies d’ocupació.
Plànol o croquis acotat de l’ocupació del mitjà auxiliar, tant en planta com en secció referenciant l’edifici, així com dels elements instal·lats de protecció propis i vianants.
Plànol o croquis acotat de l’ocupació del mitjà auxiliar, tant en planta com en secció referenciant l’edifici, així com dels elements instal·lats de protecció propis i vianants. Si s’escau, cal indicar els registres de serveis existents a la vorera i el mobiliari urbà. En cas que s’hagi d’implantar a la via pública, justificar gràficament que es garanteixen els itineraris de vianants accessibles tal i com s’estableix a l’Ordre VIV/561/2010 de 1 de febrer i d’acord al previst al Codi d’accessibilitat de Catalunya (Decret 135/1995, de 24 de març) i a l’article 52 de l’Ordenança Municipal Reguladora de l’Edificació.
Estudi Bàsic de Seguretat i Salut, d'acord amb el RD 1627/97 de 24 d’octubre, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
Fotografia de la zona on es pretén ubicar la bastida
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
  • Informació d'interés
    • Protecció de dades personals
    • Certificats electrònics
    • Certificats i sistemes de signatura electrònica
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Vols fer un tràmit? T'AJUDEM
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
  • Plaça de la Vila 5, 08130 Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona)
  • 93 574 32 34
  • oac@staperpetua.cat
  • http://www.staperpetua.cat/