Comunicació d’inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb certificat tècnic - FUE
La persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.
Reviseu el document "Prescripcions tècniques a considerar a l’hora de presentar comunicacions d’inici i canvi substancial d’activitats amb certificat tècnic"
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Es pot presentar en qualsevol moment de l’any.
Serveis Urbans, Mobilitat i Canvi Climàtic. Unitat d'Activitats
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta a l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
-ORDRE INT/358/2011, de 19 de desembre, per la qual es regulen els horaris dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives sotmesos a la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i de les activitats recreatives, i al seu Reglament.-Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.-Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica.
Tràmit subjecte a taxa d'acord amb allò previst a l'Ordenança Fiscal núm. 3.6, art. 6è, apartat 4.Reviseu l'article 5è per verificar si us podeu acollir als beneficis fiscals.Ordenances FiscalsAutoliquidació de la taxa:-Seguiu les instruccions del document "Instruccions per autoliquidar-se activitats".Pagament del tributs:-Pel pagament dels tributs, si ho voleu fer amb targeta, un cop hagueu generat les autoliquidacions corresponents, us podeu d’adreçar a la Seu Electrònica, apartat “PASSAREL·LA DE PAGAMENTS”. -També podeu realitzar el pagament a l’oficina de la vostre entitat bancària o des de la banca electrònica, introduint el codi de barres.
Informació adicional
Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural, els quals es comuniquen amb un formulari específic.
Es presenta abans d'iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre i quan la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.
Requisits previs:
• Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.
• Desenvolupar una activitat compatible amb el planejament urbanístic.
• Disposar del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent, segons model adjunt.
• Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
• Disposar de tots els títols habilitants necessaris per l'exercici de l'activitat. En el cas d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes, i provisió de menjars preparats, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt.
• Disposar de la pòlissa i assegurança de responsabilitat civil o el contracte d’assegurances o altres garanties, per aquelles tipologies d’activitat en que la normativa vigent ho estableix.
Efectes de la presentació de la comunicació:
Un cop efectuada la comunicació, l’exercici de l’activitat es pot iniciar sota l’exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin emès certificacions, i alhora, l’administració pot dur a terme qualsevol actuació de comprovació. La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, s'iniciarà un procediment d’esmena d'ofici, amb el pagament de la taxa corresponent.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Amb caràcter general, l’Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en els formularis presentats.
Tràmits relacionats:Al mateix moment de presentar aquesta comunicació, s’han de presentar també els tràmits següents:-Declaració de residus comercials-Declaració responsable en matèria de salut alimentària – FUE