Registro electrónico
Hora:  
 

Reclamacions dels consumidors

Reclamacions de Consum a l'OMIC-Oficina Municipal d'Informació al Consumidor


Finalidad

Presentar una denúncia, queixa o reclamació de consum. L'objectiu és obtenir, mitjançant una mediació o arbitratge, la reparació d'un dany, el retorn de determinades quantitats, l'anul·lació d'un deute o la rescissió d'un contracte.

Quien lo puede presentar

  • Les persones que compren bens i/o utilitzen serveis com a destinataris finals.
  • Autònoms i microempreses (màxim 10 treballadors) si la problemàtica és amb empreses de serveis bàsics i/o tracte continuat.
  • Han d'estar empadronades al municipi o que l'establiment reclamat estigui a Santa Perpètua de Mogoda.

Plazos de presentación

Tot l'any. S'ha de demanar cita prèvia al servei.

Presentación

Oficina del Consumidor. Horari: De dilluns a divendres de 9 h a 13.30 h.
Telèfon:935600103 Fax:935607656 E-mail:omic@staperpetua.cat

Órgano gestor

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

Plazo de resolución

No hi ha un temps establert. Un cop acabat el tràmit, s'envia un comunicat informant de l'arxiu de l'expedient si en 15 dies no es diu el contrari.

Efecto del silencio administrativo

No procede

Información Adicional

L'OMIC NO pot intervenir:
-   En relacions privades entre particulars (regeix el Codi Civil).
-   En qüestions iniciades per la via judicial en les que hi hagi sentència judicial.
-   Quan la reclamació és contra una Administració Pública (multes, taxes i altres).
-   Conflictes entre empreses (excepte serveis bàsics on solament és possible la mediació).

Documentación relacionada

Nivel de identificación del solicitante

Alto: Certificado digital reconocido y firma electrónica
Alto:Acceso mediante sistema Vàlid

Documentación a aportar

Documentació a aportar:
DNI/NIF o NIE del sol·licitant
Document acreditatiu de la condició de representant.
En cas d'actuar com a representant, documentació acreditativa de la representació.
DNI/NIF o NIE del representant
En cas d'actuar com a representant, DNI/NIF o NIE del representant.
Documentació relacionada amb la reclamació
Documentació relacionada amb la reclamació, que pugui servir de prova: factures, contractes, etc.
Documentació relacionada amb la reclamació: factures, contractes i qualsevol altra relacionada.
Còpia de tota la documentació relacionada amb la reclamació: factures, contractes i qualsevol altra relacionada amb el procés.
<< Volver