Registro electrónico
Hora:  
 

Comunicació d?inici i modificació substancial d?activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat - FUE

Comunicació d?inici i modificació substancial d?activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat - FUE


Finalidad

La persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.

IMPORTANT: Des del 21 de desembre de 2023 s’ha posat en funcionament la TRAMITACIÓ UNIFICADA per a empreses que vulguin iniciar o modificar una activitat comercial entre 400 i 2.499m2 en un únic formulari. Així doncs, el tràmit s’haurà de fer des del Canal Empresa. Cal tenir en compte que, en cas que estigui justificada una rebaixa de places d'aparcament, cal disposar de l'informe justificatiu municipal corresponent.

Quien lo puede presentar

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal

Plazos de presentación

Es pot presentar en qualsevol moment de l’any

Presentación

Telemàtica, a través d'aquesta Seu Electrònica

Órgano gestor

Serveis urbans, mobilitat i canvi climàtic. Unitat d’Activitats

Plazo de resolución

No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta a l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Efecto del silencio administrativo

No procede

Normativa básica

Pago de tasas

Tràmit subjecte a taxa d'acord amb allò previst a l'Ordenança Fiscal núm. 3.6, art. 6è, apartat 3.
Reviseu l'article 5è per verificar si us podeu acollir als beneficis fiscals.
Ordenances Fiscals
Autoliquidació de la taxa:
-Seguiu les instruccions del document "Instruccions per autoliquidar-se activitats".
Pagament del tributs:
-Pel pagament dels tributs, si ho voleu fer amb targeta, un cop hagueu generat les autoliquidacions corresponents, us podeu d’adreçar a la Seu Electrònica, apartat “PASSAREL·LA DE PAGAMENTS”. 
-També podeu realitzar el pagament a l’oficina de la vostre entitat bancària o des de la banca electrònica, introduint el codi de barres.

Información Adicional

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural, els quals es comuniquen amb un formulari específic.

Es presenta abans d'iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre i quan la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Requisits previs:

· Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.

· Desenvolupar una activitat compatible amb el planejament urbanístic.

· Disposar del projecte tècnic de l’activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent, segons model adjunt.

· Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit. 

· Disposar de tots els títols habilitants necessaris per l'exercici de l'activitat. En el cas d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes, i provisió de menjars preparats, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt.

· Obtenir l’informe previ en matèria d’incendis, en cas que l’activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010

· Disposar del corresponent certificat d’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis (si s’escau). A tal efecte s’haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l’Administració (ECA)

· Disposar de la pòlissa i assegurança de responsabilitat civil o el contracte d’assegurances o altres garanties, per aquelles tipologies d’activitat en que la normativa vigent ho estableix

Efectes de la presentació de la comunicació:

Un cop efectuada la comunicació, l’exercici de l’activitat es pot iniciar sota l’exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin emès certificacions, i alhora, l’administració pot dur a terme qualsevol actuació de comprovació. La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, s’iniciarà un procediment d’esmena.

L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Amb caràcter general, l’Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en els formularis presentats

Tràmits relacionats:

Al mateix moment de presentar aquesta comunicació, s’han de presentar també els tràmits següents:

-Declaració de residus comercials

-Declaració responsable en matèria de salut alimentària – FUE

Documentación relacionada

Nivel de identificación del solicitante

Alto: Certificado digital reconocido y firma electrónica
Alto:Acceso mediante sistema Vàlid

Documentación a aportar

Identificació
Document/s acreditatiu/s de la condició de representant, si s'escau
La representació podrà acreditar-se per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna (document privat amb signatura legitimada notarialment o document públic).
Autorització per presentar documentació en nom del/de la titular (intermediari/ària)
Comunicació
Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
D'acord amb el model normalitzat i signada digitalment pel titular
Documentació tècnica
Projecte tècnic signat per un/a tècnic/a competent.
Certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l?activitat, instal·lació o establiment, signat per un/a tècnic/a competent
Certificat d?acte de comprovació favorable en matèria d?incendis (si s?escau).
A tal efecte s?haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l?Administració (ECA)
Tributs
Autoliquidació de tributs
Veieu document Instruccions per autoliquidar-se activitats a l'apartat "Pagament de taxes"
Comprovant de pagament de tributs
Veieu l?apartat ?Pagament de taxes?
<< Volver