L'informe en matèria de prevenció d'incendis s'ha de sol·licitar telemàticament a la Generalitat amb anterioritat a la presentació de la comunicació o llicència d'obres i/o d'activitats considerada de risc important en matèria d'incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Posteriorment a l'obtenció de l'informe favorable i a l'execució d'obres, i abans de tramitar la legalització, cal que alguna de les entitats col·laboradores de l'Administració en l'àmbit de la prevenció i la seguretat en matèria d'incendis faci l'acta de comprovació en matèria d'incendis i n'emeti el certificat.
Les activitats de caràcter esporàdic o puntual, que d'acord amb l'article 23 de la Llei 3/2010 precisin d'intervenció prèvia de la Generalitat, l'Ordre INT/320/2014 estableix al seu article 3 la documentació tècnica a presentar formulari inclòs a l'Annex 4 de l'esmentada Ordre.
Trobareu la informació referida a l'Acte de comprovació al Canal Empresa - Departament d'Interior.
Tot seguit, l'empresa ha de tramitar a l'Ajuntament la comunicació o la llicència d'obres o d'activitats, segons s'escaigui.
No caldrà realitzar novament aquest tràmit en els supòsits:
- d'haver tramitat una llicència o comunicació d'obres i haver efectuat ja el control preventiu en matèria d'incendis
- de canvi de titularitat d'una activitat que no hagi estat sotmesa a cap modificació, i ja disposi d'aquest certificat de l'acte de comprovació de l'ECA que hagi efectuat el control preventiu en matèria d'incendis.