Registro electrónico
Hora:  
 

Ajornament i fraccionament del pagament de tributs i altres ingressos de dret públic

Ajornament i fraccionament del pagament de tributs i altres ingressos de dret públic


Finalidad

Sol·licitar un ajornament (ampliar el termini de pagament) o un fraccionament (pagament mitjançant domiciliació bancària en diversos terminis) del pagament de tributs municipals (impostos, taxes, contribucions especials) o d'altres ingressos de dret públic (preus públics, multes, sancions), quan la situació econòmica del deutor no li permeti, de forma transitòria, realitzar el pagament en els terminis establerts.

Quien lo puede presentar

Estan legitimades per a sol·licitar l’ajornament i/o el  fraccionament de tributs i altres ingressos de dret públic, qualsevol persona, física o jurídica, que tingui un deute pendent amb l'Ajuntament; o la  persona que el representi, degudament autoritzada.

Plazos de presentación

El termini per a presentar la sol·licitud de fraccionament i/o ajornament del pagament de tributs i altres ingressos de dret públic és:

  • En període voluntari: es pot sol·licitar en qualsevol moment dins el període voluntari de pagament. El fet de presentar la sol·licitud impedeix el cobrament per via executiva, però no eximeix de l'aplicació de l'interès de demora.
  • En període executiu: en cas de trobar-se dins el període executiu, només es pot sol·licitar fins al moment en què es notifiqui l'acord d'alienació dels béns embargats.

Presentación

Tramitació presencial a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania.

Tramitació telemàtica, a través de la Seu electrònica municipal (www.seu.staperpetua.cat).

Els professionals que representin als obligats al pagament i les persones jurídiques hauran de fer el tràmit, necessàriament per mitjans telemàtics.

Órgano gestor

Serveis Econòmics.

Plazo de resolución

El termini màxim per notificar la resolució serà de sis mesos mes a comptar des del dia de presentació de la sol·licitud.

Efecto del silencio administrativo

Desestimatorio

Recursos

  • Contra la desestimació expressa o presumpta d’aquesta sol·licitud es pot interposar recurs potestatiu  de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació amb la desestimació, o de l’endemà del dia en que acabava el termini per resoldre.
  • També es pot interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de la província de Barcelona, en el termini de 2 mesos a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació amb la desestimació, o de l’endemà del dia en que acabava el termini per resoldre.

Normativa básica

    • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
    • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
    • Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació.
    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.

Pago de tasas

No escau taxa associada al tràmit.

Información Adicional

El pagament de la fracció o fraccions es realitzarà mitjançant càrrec en compte bancari (domiciliació bancària, en mandat SEPA) titularitat de l’obligat, els dies 5 de cada mes (o dia hàbil següent si aquest fos inhàbil).

L'Ajuntament efectua la gestió de fraccionaments i ajornaments d'aquells recursos de dret públic no delegats a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

Documentación relacionada

Nivel de identificación del solicitante

Alto: Certificado digital reconocido y firma electrónica
Alto:Identificación para personas físicas

Documentación a aportar

Documentació a aportar - Per a persones físiques:
Sol·licitud ajornament/fraccionament
DNI/NIF o NIE del sol·licitant
Document acreditatiu de la condició de representant
En cas d'actuar com a representant, documentació acreditativa de la representació.
DNI/NIF o NIE del representant
En cas d'actuar com a representant, DNI/NIF o NIE del representant.
Última declaració de l?impost sobre la renda de les persones
Pensionistes: Certificats de les pensions contributives i no contributives
Acreditació de ser Beneficiaris de la Renda Garantida o Ingrés mínim vital
Declaració responsable, de no percebre ingressos ni disposar de patrimoni
Acreditació de la titularitat del número de compte bancari per a la domiciliació
Documentació a aportar - Per a persones jurídiques:
Sol·licitud ajornament/fraccionament
Document/s acreditatius de la representació
DNI/NIE del representant
Escriptura de constitució de la societat o entitat
Balanç d?empresa de l?últim exercici
compte de resultats de l?últim exercici
Acreditació de la titularitat del número de compte bancari per a la domiciliació
En cas de concurs de creditors, documentació que acredita que els deutes respecte dels quals se sol·licita l?ajornament / fraccionament no tenen la consideració de crèdits contra la massa