Inscripció al Registre de Sol·licitants d´Habitatge Protecció Oficial

Consisteix en l'alta en el Registre de Sol·licitants d'Habitatges de Protecció Oficial de Catalunya, per tal de poder participar en convocatòries d'habitatges de Protecció Oficial.

Persones empadronades a Santa Perpètua de Mogoda que vulguin optar a un habitatge de protecció oficial en qualsevol de les seves modalitat: lloguer, propietat o lloguer amb opció a compra Requisits: - Ser major d'edat o estar emancipat.

  • Tenir necessitat d'habitatge, ja sigui perquè no es té, o tot i tenir, no es supera un determinat valor cadastral, no és adequat a les circumstàncies o no es troba a disposició del sol·licitant.
  • Estar empadronat a Santa Perpètua de Mogoda, per tal de poder fer la inscripció a l'OLH (únicament exigible al sol·licitant). Si el sol·licitant està empadronat en algun altre municipi de Catalunya, haurà de fer la inscripció a l'oficina corresponent al municipi del seu empadronament.
  • Complir el límit d'ingressos que estableix la normativa sobre habitatges amb protecció oficial per als adjudicataris d'aquests habitatges.
  • No trobar-se incapacitat per obligar-se contractualment, llevat representació legal o autorització judicial substitutòria.
  • Els requisits exigits per a ser inscrit en el Registre s'han de complir efectivament en el moment de la presentació de la sol·licitud d'inscripció i mantenir-se al llarg de tot el període de vigència.

Tot l'any.

Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
Av. Santiga núm 7
08130 Santa Perpètua de Mogoda.
www.staperpetua.cat

Servei d'Habitatge.

Immediat.

Desestimatorio

No procedeix.

Decret 106/2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.

Aquest tràmit no està subjecte a cap taxa ni impost municipal.

 

Comunicació de situacions emparades a l'art. 5.8 Llei 24.2015

Declaracio_convivencia_AHC

Substancial:
Acceso mediante sistema Vàlid
Documentació a aportar:
Sol·licitud d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'HPO
Sol·licitud d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'HPO degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors d’edat.
DNI/NIF o NIE del sol·licitant
DNI/NIF o NIE del totes les persones que constin en la sol·licitud.
Declaració responsable del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència
Declaració responsable del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència signada.
Còpia del llibre de família o document acreditatiu de la convivència o parella estable.
Certificat d’empadronament amb la indicació de la data d’alta.
Comunicació de situacions emparades a l'art. 5.8 de la Llei 24/2015
En cas d’afectats per la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, comunicació d’aquesta situció segons formulari específic.
Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat de convivència, segons el cas:
Declaració d'IRPF
Justificant dels ingressos: - Declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) corresponent al període impositiu immediatament anterior. - En el cas que la persona sol·licitant no estigui obligada a presentar la declaració d'IRPF, certificat d’imputacions subministrat per l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT). - Certificat d’ingressos i retencions emès per l'empresa. - Certificat de pensions emès per la Seg. Social.
En el cas de persones separades o divorciades:
Acreditació de la situació familiar
En cas de separació o divorcia, sentència judicial ferma de separació o divorci i el conveni regulador que s’hagi aprovat.